Storno faktúry
V evidencii došlých aj vyšlých faktúr je možné v prípade potreby využiť službu Storno faktúry.
Faktúru je možné vystornovať ak:
- nie je uhradená
- nie je na ňu naviazaná položka v sklade ( službou Preberanie položiek do skladového pohybu a opačne)
- nemá súvisiace doklady – napr. vyúčtovanú zálohovú faktúru, dobropis, resp. ťarchopis
Stornovaná faktúra naďalej zostáva v evidencii faktúr, ale:
- vymažú sa položky faktúry, t.j. faktúra má hodnotu „nula“
- v stĺpci Typ pribudne príznak „S“
- zapísaná je typom písma kurzíva
- vo vyšlej faktúre pribudne text „Faktúra bola stornovaná“
- zmažú sa účtovné zápisy v účtovnom denníku ( v prípade PU)
- vymažú sa položky v evidencii DPH (ak faktúra nebola vykázaná v DP DPH), resp. sa doplnia mínusové záznamy v prípade zahrnutia faktúry do výpočtu DP